2013. július 13., szombat

Bükkszentkereszt - Fehérkő-lápa - Hegyes rét - Kaán Károly forrás - Áfonyás rét - Bükkszentkereszt (2013.07.13.)

A túra hossza kb. 10 km, a szintkülönbség hozzávetőleg 130 m, és az első fele megegyezik a korábban többször megtett, Fehérkőlápáig vezető útvonallal.

A Fehérkőlápai túristaháztól -a linkelt túra útvonalával megegyezően- a piros-zöld jelzésen indulunk, azonban a Hegyes réten nem követjük észak felé a jelzést, hanem az itt csatlakozó, kék kereszttel jelzett, Bükkszentlászlóra vezető, un. Kohász úton haladunk kb. 500 m-t.
Az út mellett balra egy ismeretlen katona emlékére állított sírhely található, mi viszont jobbra térünk le a jelzett útról.

A régi kék jelzésen -ma jelzetlen úton- elegyes erdőben haladunk nagyjából szintben, illetve kissé a Nagy-hegy északi oldalán felfelé kapaszkodva. Több jelzetlen út indul jobbra, ezeken Fehérkőlápára lehet visszajutni. Kb. 1 km után jobbra meredek hegyoldal vezet le a patakvölgybe. Itt egy rövid, kb. 50 m-es szakaszon keskeny ösvényen haladunk, illetve út nélkül vágunk át az edőn, így jutunk két patakmeder "Y" alakú összefolyásához.

A festői szépségű szurdokvölgyben átkapaszkodunk a patakmeder túloldalára, ahol széles, szintén jelzetlen dűlőúton folytatjuk utunk jobbra fordulva. Vigyázat, ne keljünk át a rönkhídon! Mi itt ugyanis kissé eltévedtünk, és a hídon átkelve,a fakitermelők gépei által felszántott, kissé nehezen járható úton indultunk el.

A dűlőúton tehát mintegy 200  m után érjük el a Kaán Károly forrásnál emelt emlékművet és itt található pihenőt. Innen további 200 m-t haladva, közben balra egy jelzetlen útra rátérve csatlakozunk vissza az Áfonyás rétnél a piros jelzésű túristaútra. Ezen, vagy az ebből leágazó sárga kerékpáros úton jutunk vissza Bükkszentkeresztre, ahol a falu határában az alábbi, gyönyörű kilátás fogad: